تاریخ و تمدن هند ؟
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

تاریخ باستان و فرهنگ و هنر

تاریخ و فرهنگ هند پویا است و از ابتدای تمدن بشری باز می گردد. این کار با یک فرهنگ مرموز در امتداد رود سند و در جوامع کشاورزی در سرزمین های جنوبی هند آغاز می شود. تاریخ هند با ادغام مداوم مردم مهاجر با فرهنگ های متنوعی که هند را احاطه کرده اند ، نقطه گذاری می شود. شواهد موجود نشان می دهد که استفاده از آهن ، مس و سایر فلزات به طور گسترده ای در نیمه قاره هند در یک دوره نسبتاً زودرس شیوع داشته است ، که نشان دهنده پیشرفتی است که این قسمت از جهان داشته است. در پایان هزاره چهارم قبل از میلاد ، هند به عنوان منطقه ای از تمدن بسیار توسعه یافته ظهور کرد.

 تمدن دره سند

تاریخ هند با تولد تمدن دره سند ، دقیق تر به نام تمدن هاراپان آغاز می شود. در حدود 2500 سال قبل از میلاد ، در قسمت غربی آسیای جنوبی ، که امروزه پاکستان و هند غربی است ، شکوفا شد. دره سند بزرگترین تمدن از چهار تمدن شهری باستان مصر ، بین النهرین ، هند و چین بود. هیچ چیز در مورد این تمدن تا سال 1920 شناخته نشده بود ، زمانی که اداره باستان شناسی هند حفاری هایی را در دره سند انجام داد ، ویرانه های دو شهر قدیمی ، یعنی. موهنجودارو و هاراپا کشف نشده بودند. خرابه های ساختمان ها و سایر موارد مانند وسایل منزل ، سلاح های جنگی ، زیور آلات طلا و نقره ، مهر ، اسباب بازی ، ظروف سفالی و غیره نشان می دهد که حدود چهار تا پنج هزار سال پیش تمدن بسیار پیشرفته ای در این منطقه شکوفا شده است.

تمدن دره سند در اصل یک تمدن شهری بود و مردم در شهرهایی با برنامه ریزی و خوش ساخت زندگی می کردند که مراکز تجاری نیز بودند. ویرانه های موهنجودارو و هاراپا نشان می دهد که این شهرهای باشکوه تجاری بودند که از نظر علمی کاملاً برنامه ریزی شده و از نظر علمی مراقبت می شدند. آنها جاده های وسیع و سیستم زهکشی پیشرفته ای داشتند. خانه ها از آجرهای پخته شده ساخته شده بودند و دارای دو یا چند طبقه بودند.

هراپایی های بسیار متمدن از هنر پرورش غلات آگاهی داشتند و گندم و جو غذای اصلی آنها بود. آنها سبزیجات و میوه ها را مصرف کردند و گوشت گوسفند ، گوشت خوک و تخم مرغ نیز خوردند. شواهد همچنین نشان می دهد که آنها لباسهای نخی و همچنین پشمی می پوشیدند. در سال 1500 قبل از میلاد ، فرهنگ هاراپان به پایان رسید. از جمله دلایل مختلفی که به فروپاشی تمدن دره سند نسبت داده شده است می توان به سیلاب های مکرر و سایر دلایل طبیعی مانند زمین لرزه و غیره اشاره کرد.





:: برچسب‌ها: تاریخ , ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : مریم
ت : یک شنبه 29 فروردين 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی